برنامه آموزش اینستاگرام 2022-07-11

آموزش ساده اینستاگرام آموزش آسان اینستاگرام و راهنمای کار با اینستا برای افراد مبتدی

به صورت مشابه می‌توانید از قابلیت ضبط صفحه بهره گرفته و استوری ویدیویی کسی دیگر را درون استوری خود قرار دهید. پست حالا در محیط ساخت استوری اینستاگرام ظاهر می‌شود و می‌توانید آن را با گیف‌ها، متن‌ها و موسیقی‌های معمول شخصی‌سازی کنید. اگر گزینه Add Post to Your Story را نمی‌بینید، یا اکانت مورد نظر عمومی نیست یا بازنشر پست‌های خود را غیر فعال کرده.

روی آیکن سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست پست اینستاگرامی بزنید. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل iOS یا اندروید خود باز کرده و پستی که می‌خواهید با فالوئرها به اشتراک بگذارید را پیدا کنید. اگر نظرتان راجع به افزودن تصاویر و ویدیوها تغییر کرد یا خواستار تغییر ترتیب انتشار بودید، بار دیگر روی تصویر یا ویدیو بزنید تا از حالت انتخاب شده خارج گردد.

مقاله به طور مفصل به گزارش‌دهی نمی‌پردازد، اما وب‌سایت اینستاگرام اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع دارد. این کلمه را در قسمت پروفایل همه پیج‌های اینستاگرامی می‌توانید ببینید که نشان دهنده تعداد پیج‌هایی است که صاحب پروفایل دنبال می‌کند. با ورود به برنامه ابتدا از شما خواسته می‌شود که نام کاربری و رمز عبورتان را انتخاب کنید البته لازم به ذکر است که نام کاربری و رمزعبور بعدها قابل تغییر هستند. در مرحله سوم نوبت به وارد کردن نام کامل خود و انتخاب رمز عبور می‌رسد که پس از طی کردن این مرحله و انتخاب گزینه Next شما باید نام کاربری موردنظرتان را نیز انتخاب کرده و وارد کنید. تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینس و استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا با دیدگاهی حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر به مدیریت صفحه خود بپردازید و به موفقیت بیشتری دست یابید. برای موفقیت در اینستاگرام و بهره‌برداری از تمامی امکانات آن، تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینس و بهره‌گیری از ابزارهای تحلیل و آنالیز این پلتفرم ضروری است.

شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی علامت مثبت بالا سمت راست روی عکس پروفایل خود و یا کشیدن صفحه به سمت راست استوری بگذارید. در ابتدای کار دوربین بر روی حالت نرمال و عادی است؛ اما چند ویژگی دیگر را نیز در ادامه با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این قسمت می‌توانید کارهایی همچون تغییر پسوورد، مشاهده پست‌هایی که لایک کردید، گزینه فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و… را مدیریت کنید. در ادامه برخی از تنظیماتی که باید از همان ابتدا تغییر دهید را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ازآنجایی‌که تعداد این اصطلاحات بسیار زیاد است، در ادامه، صرفاً برخی از مهم‌ترین موارد آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. با سایر اصطلاحات، به‌مرورزمان و پس‌از گذشت مدتی از حضور در اینستاگرام، آشنا خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد.

در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در صورت نیاز وارد حساب کاربری شوید. وقتی برای پاک کردن هایلایت از پروفایل خود آماده بودید، روی هایلایت مورد نظر بزنید تا به نمایش درآید، سپس به سراغ آیکن سه‌نقطه به نام More در گوشه پایین سمت راست بروید. برای ویرایش هایلایتی که پیشتر در پروفایل شما قرار گرفته، روی آن هایلایت بزنید تا به نمایش درآید، سپس به سراغ آیکن سه‌نقطه به نام More در گوشه پایین سمت راست بروید. اگر استوری‌هایی که پیشتر پست کرده‌اید را نمی‌بینید، Story Archving یا آرشیو کردن استوری‌ها را فعال کنید. برای این‌کار روی آیکن منو در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود بزنید، سپس به Settings، سپس Privacy و در نهایت Story بروید.

دایره‌ای که در گوشه بالا سمت راست هر تصویر بندانگشتی تعبیه شده به رنگ آبی در می‌آید. یک عدد درون این دایره به نمایش درمی‌آید که ترتیب پست شدن را نشان می‌دهد. وقتی از نام کاربری یکی از دوستان با خبر هستید، بهترین نتیجه زمانی به دست می‌آید که آن نام کاربری را به صورت دقیق وارد کنید. جستجو برای کاربران با نام کوچک و بزرگ می‌تواند شکلی دشوار به خود بگیرد، زیرا هرکسی نام کامل خود را درون پروفایل اینستاگرام قرار نمی‌دهد. علاوه بر این بسته به اینکه نام مورد نظرتان چقدر محبوب است، ممکن است به انبوهی نتیجه شامل افرادی با نام‌های یکسان برسید. به صورت پیش‌فرض،‌ پست‌های برتر، یعنی پست‌هایی که بیشترین لایک و کامنت را دریافت کرده‌اند، در بالای نتایج جستجوی وب‌سایت یا اپلیکیشن اینستاگرام قرار می‌گیرند.

بخش دایرکت اینستاگرام، قسمتی است که به‌شما این امکان را می‌دهد تا با دیگران به‌صورت خصوصی چت کنید. می‌توانید از این قسمت برای هر کاربری پیام ارسال کنید. اما اگر کاربر مدنظر شما را فالو نکند، ابتدا درخواست چت برایش ارسال می‌شود و اگر این درخواست را قبول کند، می‌تواند با شما پیام رد و بدل کند. قسمت دایرکت در صفحه خانه اینستاگرام و با انتخاب آیکون هواپیمای کاغذی در دسترس است. همچنین می‌توانید همان لحظه هم با اینستاگرام تصویر یا ویدیویی را ثبت کنید.

روی حباب‌های تصویر پروفایل بزنید تا تبی جدید باز شود. لیستی شامل تمام افرادی را مشاهده خواهید کرد که از استوری شما دیدن کرده‌اند و تعداد کامل مخاطبان نیز در گوشه بالا سمت چپ نوشته شده. وقتی کار به پایان رسید، علامت X را در گوشه بالا سمت راست بزنید. برای ضبط ویدیوی Reels روی آیکن دوربین در گوشه بالا سمت چپ صفحه هوم اپلیکیشن بزنید و سپس به سراغ گزینه «Reels» در منوی کشویی پایین صفحه بروید. اگر هم می‌خواهید Reel های ساخته شده به دست دیگران را مشاهده کنید، روی آیکن ذره‌بین در پایین صفحه بزنید تا صفحه Explore باز شود.

از کاربردهای رستریکت اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. قسمت Save اینستا که در اینستاگرام فارسی به نشانه گذاری پست نیز معروف است، امکانی است که با استفاده از آن می‌توانید پست های مورد علاقه‌تان را ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز از همان قسمت پیدا کنید. تگ قابلیتی است که می‌توان با استفاده از آن، افرادی را در پست و استوری خود یا در بخش کامنت ها تگ گرد.

هنگامی که کار شما در این قسمت تمام شد، فرصتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید مخاطبین یا دوستان فیسبوک خود را در اینستاگرام پیدا کنید. اگر تمایل به این کار ندارید روی Skip بزنید و کار را ادامه دهید. برای داشتن حساب کاربری در اینستا، اولین قدم این است که بتوانید برنامه آن را نصب کنید. اگر از کاربران سیستم عامل iOS هستید و یکی از دستگاه‌های اپل را در اختیار دارید می‎‌توانید به این لینک مراجعه کرده و نسبت به نصب برنامه اقدام کنید. از طرف دیگر اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید باید آن را از این لینک دانلود و نصب کنید. در نهایت، باید به یاد داشته باشید که فالوورهای شما هر روز با محتواهای زیادی در اینستاگرام سروکار دارند و اگر دائم محتواهای تکراری از شما ببینند خسته خواهند شد.

هایلایت‌ها اساسا استوری‌هایی هستند که شما آن‌ها را در بالای پروفایل اینستاگرام خود و برای مدت زمانی نامحدود پین می‌کند. هر کدام از استوری‌هایی که پست می‌کنید، برای ۲۴ ساعت در فید فالوئرها نمایش داده شده و سپس ناپدید می‌شوند. اما اگر یک استوری را به Highlights خود اضافه کنید، هرکسی که از پروفایل شما بازدید می‌کند قادر به مشاهده آن در آیکن دایره‌ای شکل بالای فید خواهد بود، حتی بعد از ناپدید شدن استوری از فید مخصوص استوری‌ها. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید (اگر لازم است وارد حساب کاربری خود شوید) و روی آیکن پروفایل در منوی پایینی بزنید تا وارد پروفایل شوید.

برای یادگیری این شاخه می‌توانید در دوره «ساخت موشن گرافیک» آکادمی اینفوگرام ثبت نام کنید. برای انتشار فیلم طولانی در اینستاگرام igtv بهترین گزینه است. یکی از نکاتی که برای موفقیت در اینستاگرام باید حتما به آن مسلط باشید، الگوریتم اینستاگرام است. در این مقاله اشاره مختصری به این الگوریتم کردیم اما آموزش کامل آن نیاز به صرف وقت بیشتری دارد.

با لمس علامت + و انتخاب چند عکس یا ویدیو می توانید آلبوم خود را منتشر کنید. در این قسمت می توانید اطلاعات پروفایل، رمز عبور و راه های ارتباطی را مشاهده و ویرایش کنید. لایو اینستاگرام یک ابزار برای پخش ویدیوی زنده به مخاطبان و تعامل با آنها در لحظه است. این آموزش اینستا قطعا برای افرادی که قصد راه اندازی یک حساب تجاری اینستا را دارند، بسیار مناسب است.

آیجی تیوی آخرین ویژگی مخصوص ویدئوی اینستاگرام است که در آن می‌توانید ویدئوهای بلند ساخته شده توسط اینستاگرامرها را به صورت عمودی ببینید. نرم‌افزار مستقل آن نیز وجود دارد و اغلب در آن ویدئوهای آشپزی، آموزش‌های مختلف، مصاحبه با سلبریتی‌ها و دیگر افراد معروف و… را مشاهده می‌کنید. بر خلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی؛ فضای ساده اینستاگرام باعث می‌شود که مجبور شوید بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید و نه کمیت آن. اگر برای اولین بار می خواهید اکانت اینستاگرام بسازید روی دکمه sign up مانند تصویر بالا کلیک کنید. نادیده گرفتن این بستر به خاطر اینکه به یک فضای شلوغ تبدیل شده است، اشتباه محض است. یادگیری ساختن یک اکانت در اینستاگرام فرصت باورنکردنی برای برند ها ایجاد می ‌کند تا در بین دو میلیارد کاربر خودی نشان دهند.

جالب است بدانید کاربر می تواند کاور هایلایت اینستاگرام (فبلاگ) را نیز مشخص کند. شما می توانید هر زمان یک محتوای جدید استوری کردید، آن را به هایلایت های خود اضافه کنید. جایی که می توانید پست ها، گزینه های مربوط به مشاهده ریل ها و عکس های تگ شده را ببینید. از همین قسمت است که کاربر می تواند به اطلاعات پروفایل و تنظیمات حساب دسترسی داشته باشد. آیکون خانه مربوط به فید اینستا، آیکون ذره بین برای دسترسی به اکسپلور و آیکون قلب مربوط به بخش نوتیفیکیشن اینستا هستند. در سمت راست نیز، یک آیکون برای دسترسی به قسمت پروفایل قرار دارد.

کاربر می تواند از این قسمت، پست خود را ویرایش کند. البته به خاطر داشته باشید تنها می توان، کپشن پست، هشتگ، کاور و لوکیشن را تغییر دهید. در قسمت Favorites می توان مشخص کرد که به پست های کدام حسابی که دنبال می کنید، علاقه بیشتری دارید. کاربر می تواند از قسمت Muted، مشخص کند که پست ها و استوری کدام کاربر، برای او نمایش داده نشود. اینکه چه کسانی می توانند به شما پیام دهند از این قسمت مشخص می شود. کاربر می تواند دریافت پیام های دایرکت و پاسخ های استوری را شخصی سازی کند.

در این قسمت شماره پیامک و ایمیلی که قبلا وارد کرده اید نمایش داده می شود . آموزش اینستاگرام شامل 5 بخش اصلی می باشد (Home/ search/ New post/ Activity / account ) در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه و کامل توضیح خواهیم داد . به پروفایل فرد مورد نظر بروید، سه نقطه بالا را لمس کرده و گزینه Block یا Report را انتخاب کنید. اپلیکیشن را باز کرده، گزینه Create new account را لمس کنید و شماره تلفن یا ایمیل وارد کرده، کد تایید را دریافت و وارد کنید. فید جایی است که کاربران پست های حساب های دنبال شده را با ترتیب اولویت مشاهده می کنند.

در اولین فرصت ممکن پیام‌ها را جواب بدهید تا افراد به شما اعتماد کنند. با Reels می توانید ویدیوهای کوتاه تا ۶۰ ثانیه ضبط و ویرایش کنید. مهم این است یاد بگیرید که چگونه به کلیپ هایی که ضبط می کنید موسیقی، جلوه های جذاب و صداهای مختلف اضافه کنید. ۳- از منوی جدید، گزینه switch to professional account را انتخاب کنید. اولی یه عکس از لباس های آویزان شده رو میزاره بطور خیلی معمولی و عرف – این می شه اقیانوس قرمز، عادی هست مثل همه پیج های دیگه معمولی فروش لباس می گه آره من هم هستم و می جنگه که بگه من بهترم. ولی دراقیانوس آبی می گن تو این حوزه فقط من (یه فضای خلوت کم رقیب)، در اقیانوس آبی افرادی هستن که یونیک کار می کنن.

این پست و استوری ها ممکن است شخصی یا در رابطه با کسب و کارشان باشد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار میباشد که در آن کاربران قادرند عکس و ویدئو های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به دلیل پرطرفدار بودن این شبکه اجتماعی عظیم کسب و کارها به فکر راه اندازی پیج بیزینسی و فروشگاه آنلاین افتادند. اما مسلما برای ورود به هر زمینه کاری باید آموزش و مهارت درست آن را یاد بگیریم. بنابراین در این صفحه از آموزش اینستاگرام حرفه ای ، به شما عزیزان این مهارت را معرفی میکنیم تا بتوانید در جهت رشد کسب و کار خود از آن استفاده کنید. در ادامه آموزش اینستاگرام به منوی تنظیمات می رسیم.

این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهترین زمان برای پست‌گذاری، نوع محتوای محبوب و نحوه بهبود تعاملات خود را بشناسید و به کار بگیرید. اگر برایتان خواندن متن و تطبیق آن با موارد موجود در پروفایل و گوشی‌تان سخت است، می‌توانید با استفاده از پاورپوینت آموزش اینستاگرام به صورت تصویری نیز آن را فرابگیرید. در این قسمت نیز باید یک عکس، فیلم یا متنی را که تمایل به اشتراک دارید از قبل تهیه کرده یا با دوربین اقدام به ثبت عکس و فیلم کنید. در استوری ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عکس خود را ویرایش کرده، متنی را تایپ کرده، شکلک‌ها و برچسب‌های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

برای مثال یکی از ساده‌ترین محدودیت‌های پست‌های عادی این است که باید تصویر خود را برش بزنید. هایلایت‌ها ضمنا مناسب مواقعی هستند که می‌خواهید محتوایی دم دستی تولید کنید و نیازی به جذب لایک و کامنت ندارید. پیشتر در این مقاله آموزش اینستاگرام راجع به استوری‌ها گفته‌ایم و اینکه اساسا اسلایدشوهایی ۲۴ ساعته در فید مخصوص به خود به حساب می‌آیند. حالا اگر بخواهید استوری‌های خود را برای مدتی طولانی‌تر از ۲۴ ساعت مقابل چشم فالوئرها نگه دارید، می‌توانید از قابلیت «هایلایت» بهره بگیرید. پیش از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که به موبایلی سازگار با اپلیکیشن رسمی اینستاگرام دسترسی دارید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام