راهنمای خرید کفش

همواره وجود ضربهگیر در کفش مخصوص دویدن، با افزایش وزن آن، رابطه مستقیم دارد. برای آنکه به پاسخ سؤال خود برسید، توصیه میشود که به ادامه مطالب توجه کنید تا به صورت کامل با این موضوع آشنا شوید و به اشتباه کفش نامناسب خریداری نکنید. مثلا اگر یک کوهنوردی سبک نصفه روزه در کوه ای کم ارتفاع اطراف شهر خود را در برنامه خود جای دادهاید بههیچوجه به کفشهای بزرگ و سنگین احتیاجی ندارید. این به معنی این است که اگر به دنبال کفش مخصوص دویدن با ضربهگیر خیلی خوب هستید، باید کفشی با وزن سنگینتری را بخرید که باز هم ممکن است برای شما مشکل آفرین باشد. برای خرید یک کفش فوتسال خوب باید حتما آن را به پا کنید و از سایز بودن آن از نظر طولی و تنگ یا گشاد نبودن آن مطمئن شوید تا فشاری به عضلات کمر و پشت رانتان وارد نشود.

شاید خیلی از این مدلها از مد افتاده باشد، ولی باتوجه به صنعت دورهای مد، احتمال ترند شدن هر کدام از این مدلها وجود دارد. یکی از عیبهای دیگر استفاده از کفشهای نا مناسب فشاری است که به زانوها وارد میشود. معمولاً بیشترین ساعتی را که افراد از کفش استفاده میکنند؛ مربوط به زمان حضور آنها در محل کار است. تیلور می گوید که سوپیناتورها طاق هایی دارند که بیش از حد بالا آمده اند ، بنابراین هنگام برخورد اولین پاهایشان با زمین ، ضربه را به خوبی جذب نمی کنند. اولین و مهمترین نکتهای که باید در تفاوت کفش پیاده روی و دویدن بدانید، این است که، کفشهای مخصوص دویدن، مجهز به ضربهگیر هستند. اولین نکته ی با اهمیت این است که نباید از کفش رانینگ برای تمرین ورزشی و همچنین بالعکس از کفش ترینینگ برای پیاده روی استفاده کرد.

ضخامت مواد و استجکام زیره کفش، از عواملی است که باید در خرید کفش دویدن مورد توجه قرار گیرد. کفش رانینگ، کفش مناسب پیاده روی، دویدن و همچنین فعالیت های روزانه است. کفشهای مخصوص پیاده روی، دارای تفاوتهایی با کفش دویدن است. دلیل اصلی وجود انعطاف در پنجه چنین کفشهایی، با پنجه فرود آمدن بر روی زمین در هنگام دویدن است. می خواهیم به شما کمک کنیم تا هنگام دویدن یا پیاده روی و تمرین ورزشی به سلامتی خود آسیب نزنید. ماهیچههای ساق پا باید مانند یک پمپ به بازگشت خون به قلب کمک کنند بنابراین حفظ سلامت پا بسیار مهم میباشد و پوشیدن کفش نامناسب میتواند سلامت پا را به خطر بیندازد. همواره توجه کنید که در پیاده روی، مرکز یا پاشنه پا، دچار فشار بیشتری میشود، پس بهتر است تا تفاوت کفش پیاده روی و دویدن را به خوبی بدانید.

یکی از مهمترین تفاوت کفش دویدن و پیاده روی ، انعطاف پذیری در نقاط مختلف آن است. حتماً توجه کنید که یکی دیگر از تفاوت کفش پیاده روی و دویدن، در ارتفاع پاشنه است. ما می توانیم ساعت ها در مورد پرونیشن ، افزایش بیش از حد ، ثبات ، کنترل حرکت صحبت کنیم ، اما علم اخیر بسیاری از افسانه های مربوط به پرونیشن و انتخاب کفش های دویدن را افشا کرده است ، بنابراین ما فقط به موارد مرتبط اشاره می کنیم. همانطور که می دانید کفش های مجلسی کمی پاشنه دارند و این موضوع بیشتر مورد علاقه افرادی است که قد کوتاهی دارند و معمولاً پاشنه این کفش ها بین ۲.۵ تا ۴ سانت می باشد که بهتر است افرادی که قد کوتاهی دارند به سراغ کفش هایی با پاشنه ۴ سانت بروند و افراد بلند قد بهتر است از کفش هایی با پاشنه ۲.۵ سانتی استفاده کنند.