راهنمای خرید کفش ورزشی و کفش پیاده روی

اگرچه پیاده روی با مفاصل مهربان است انجام دائم آن در کفش های نامناسب باعث ناراحتی و حتی آسیب دیدگی می شود. کفش کوهنوری سنگین دو پوش (Expedition): جز کفش های قوی و فاقد انعطاف پذیری است.قابلیت نصب کرامپون را دارد و به لحاظ ساختاری به دو کفش بزرگ و کوچک تقسیم بندی می شود به همین علت به آن دو پوش گفته می شود. کفش های پایدار ممکن است برای برخی از دونده های جدیدتر یا افرادی که از جراحت بهبود یافته اند مفید باشند؛ هرچند که توجه به این موضوع به اولویت های شخصی شما و همچنین مواردی مانند نوع ساخت کف کفش و شکل آن بستگی دارد. افرادی که دائما و در مدت طولانی پیاده روی می کنند می توانند از ویژگی های خاص کفش های پیاده روی بهره های زیادی ببرند.

این مقاله «راهنمای خرید کفش کتانی» است و با رعایت تمامی نکاتی که در آن بیان شده است، می توانید با خیال راحت برای خرید کفش کتانی اقدام کنید. بنابراین سعی کنید بدون اینکه کفشی را تست کنید یا اینکه چند قدم با آن راه بروید، اقدام به خریداری آن نکنید. همچنین این نوع کفش برای افرادی که روی تردمیل و در پیست های ورزشی نیز اقدام به دویدن می کنند، مناسب است. افرادی که دارای پنجه پهن و باریک باشند یا کف پای آن ها از قوس زیاد برخوردار است، باید به این نکته توجه داشته باشند که نحوه قرار گیری پا در کفش و فشار آن، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند. به همین دلیل به افرادی که دارای پنجه پهن هستند، کتانی با عرض بیشتر پیشنهاد می شود. چسبندگی کفش کوهنوردی اهمیت دارد؛ به ویژه هنگامی که از یک سطح ماسه سنگی بالا می روید.

سطح محل مورد استفاده در هنگام خرید کفش کتانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رویه و کفی مهمترین بخش ساختاری یک کفش هستند که نوع متریال مصرفی برای ساخت آنها به لحاظ استحکام، ایمنی و راحتی پا در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خشک شدن آنها را در هوای معمولی قرار دهید. آنها معمولا انعطافپذیر هستند و برای کمی راحتی به چند بار پوشیدن نیاز دارند. بنابراین نکتهای که حتما در خرید کفش باید در نظر بگیرید نوع نیاز و کاربریتان است. بنابراین میتوانند خطرات جدی مانند آسیب کشکک زانو و دردهای شدید را در پی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که پاشنه پا در کفش نمی لغزد و در صورت وجود این حالت سایز کوچکتر کفش را امتحان کنید. نگهداری: بعد از هر بار استفاده از کفش و بازگشت از برنامه ورزشی تا استفاده بعدی، حتما داخل کفش را از پارچه و یا کاغذ خشک کاملا پرنموده و بند آن را ببندید تا کفش شکل و حالت خود را حفظ نماید.

شکل کتانی مورد نظر شما باید به گونه ای باشد که پای شما را اذیت نکند و کاملا مطابق شکل آن باشد. بهتر است از جوراب های ارتز – که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند – استفاده نمایید تا پاهای شما کاملا با کفش جفت و جور گشته و سلامت پاهای شما تضمین شود. در گذشته بیشتر از چرم برای ساخت کفش استفاده می شد اما پیشرفت های اخیر باعث شده تا الیاف مصنوعی مناسبی تولید شوند که ایمنی و راحتی بیشتر را برای کوهنوردان فراهم کند. انتخاب کفش نه تنها روی پاهای شما بلکه بر کل بدن شما تأثیر می گذارد. بر اساس جنس رویه و کفی وزن کفش، قابلیت تنفس پا در آن، دوام و مقاومت در برابر آب متفاوت خواهد بود. شاید کفشهای محکم خوب به نظرنرسند، اما برای کوهپیماییهای طولانی بر روی صخرهها و حتی مناطق ناهموار میتوانند به معنای راحتی و پایداری بیشتری باشند.