راهنمای خرید کفش مخصوص پیاده روی و دویدن – زیبامون

كفشهایی كه پنجه آنها باریک است، باعث می شوند، انگشتهای پا در كفش روی هم بیفتند. به پنجه کفش دقت کنید: پنجه کفش نباید باریک و تیز باشد. کفش های کتانی و پارچه ای، بهترین گزینه برای پوشیدن هستند. ممکن است بخواهید برای یک مهمانی، کفشی با پاشنه ۱۰ تا ۱۵سانتیمتری انتخاب کنید. بهویژه اینکه در تنظیم دمای مناسب برای پا هم به خوبی عمل کنید. در هر صورت، کفش های خنثی و پایدار یک نقطه شروع خوب برای خرید کفش هستند، به خصوص اگر کف پای شما صاف باشد. در هنگام خرید کفش، باید به این نكته دقت كرد كه كف زیره نباید صاف باشد، بلكه باید آج دار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری كند. زیره كفش : زیره كفشهای موجود در بازار دو نوع است. رویه کفش: رویه بیشتر كفشهای موجود در بازار، از دو جنس مختلف است.

همیشه به دنبال خرید كفشی باشید كه كفی مناسبی برای پوشش دادن قوس کف پای شما داشته باشد و یا از كفی مناسب برای پای خود استفاده كنید. چرا که امروزه تنوع کفش های فیک بسیار زیاد شده و گاهی وقت ها تشخیص دادن آن ها از کفش های اصل کمی سخت و پیچیده است. در ادامه اين مطلب از رزبانو راهنمای خرید کفش مناسب و استاندارد را مشاهده نماييد. اگر کفشی را بخرید که مناسب زمینی که در آن بازی میکنید نباشد، ممکن است پاهایتان بهشدت آسیب ببیند یا مجروح شود. كف پای قوس دار: اگر نواری باریك، پنجه پا و پاشنه را به هم وصل كند احتمالاً شما كف پای قوس دار دارید و از این رو مستعد پیچ خوردگی پا هنگام راه رفتن هستید.

این کفشها را قبل از رفتن به یک برنامه سنگین بپوشید تا پاهایتان به وزن و بلندی ساق آنها عادت کند. همیشه عصرها برای خرید کفش به فروشگاه کفش بروید یا اگر بصورت اینترنتی خرید می کنید طوری تنظیم کنید که کفش در بعد از ظهر به دست شما برسد؛ زیرا پاها پس از راه رفتن در طول روز به صورت طبیعی در عصرها بزرگ تر می شوند. 4. كفشی را كه تازه خريداری كرده ايد به مدت ده دقيقه در روی فرش بپوشيد و قدم بزنيد و كاملا مطمئن شويد كه كفش از لحاظ اندازه و قالب متناسب با پای شما است در غير اين صورت به فروشگاه مورد نظر مراجعه كنيد و كفش خود را تعويض كنيد. کفشی را که اندازه پای بزرگتر است خریداری کنید و در صورت لزوم در کفشی که پای کوچکتر در آن میرود؛ یک کفی نازک قرار دهید. سعی کنید فروشنده ای را انتخاب کنید که خودش دونده داشته باشد.

یك كفش خوب و معمولی انتخاب مناسبی برای شماست. 2. از قالبهاي مخصوص برای كفش (فنری يا معمولی) نيز مي توانيد براي حفظ حالت اوليه كفش استفاده كنيد. اگر کفش مخصوص دویدن، دارای ضربهگیر نباشد، پس از مدت کوتاهی، موجب خستگی و فشار زیاد به پاهای شما خواهد شد. در اين حالت فشار زيادي به ديسکهاي بين مهرهاي ستون فقرات و مفصل زانو وارد مي شود. ضمن اينکه پوشيدن کفش نامناسب، تنگ و پاشنه بلند فقط به پاها آسيب نميرساند، بلکه به زانو، کمر، استخوانهاي ستون فقرات و لگن هم آسيب وارد مي کند. 1. كفش های نو را كه براي اولين بار می خواهيد استفاده كنيد فقط به مدت ده دقيقه در روز بپوشيد تا حالت اصلي و زيبايي اوليه كفش برای مدت زيادی حفظ شود. پوشيدن کفش نامناسب، تنگ و پاشنه بلند فقط به پاها آسيب نميرساند، بلکه به زانو، کمر، استخوانهاي ستون فقرات و لگن هم آسيب وارد مي کند.